ІІ засідання школи молодого вчителя при районному методичному кабінеті

Хто осягає нове, плекаючи старе,

той може бути вчителем

Конфуцій

25 листопада 2014 року Микільська ЗШ І-ІІІ ступенів гостинно відкрила двері для учасників ІІ засідання школи молодого вчителя при районному методичному кабінеті.

/Files/images/IMG_4526.JPG

Робота засідання розпочалася о 9 годині ранку. Тема якого звучала так: "Майстерність вчителя – спеціальність, якій потрібно вчитися постійно". Метою було:

· вивчити системний підхід до планування процесу вивчення теми, а також визначення ролі кожного уроку в системі завдань;

· вивчення та оволодіння елементами педагогічної техніки;

· вивчення психологічних основ уроку.

Засідання складалося з двох частин: теоретичної та практичної.

У І частині роботи школи були розглянуті такі питання:

1. Зустріч молодих учителів. Вступне анкетування. (Рябчун Н. І., методист РМК)

2. Теорія навчання:

· Процес навчання та його принципи;

· Дидактичні форми навчання;

· Методи навчання та активізація пізнавальної активності учнів;

· Контроль та оцінювання знань.

(Рябчун Н. І., методист РМК, Кузьменко Т. Б., заступник директора з НВ роботи Микільської ЗШ, учителі-наставники)

3. Відвідування та обговорення відкритих уроків (згідно додатку). (Учителі – предметники Микільської ЗШ)

4. Реалізація виховної мети на уроках. (Маховська І. Г., методист РМК)

ІІ частина роботи з молодими вчителями містила:

1. Конструювання уроку за метою, дидактичними завданнями та змістом навчального матеріалу. (Дьякова О. С., завідувач РМК, Томєва В. В., директор Микільської ЗШ)

2. Психолого-педагогічний тренінг «Адаптація молодих спеціалістів до педагогічної діяльності». (Кудінова Г. І., заступник директора з виховної роботи Микільської ЗШ)

Ще зі шкільних років кожен полюбляє анкетування, психологічне тестування. Так ось цього заняття було проведене анкетування молодих спеціалістів для визначення їхньої адаптації у школі, педагогічному колективі тощо. Із результатів можна сказати, що Світловодський район прийняв молодих спеціалістів із теплими обіймами та посмішками. Кожен молодий учитель любить свою професію та ніколи не полише цієї стезі.

Наступним етапом роботи було обговорення теоретичного матеріалу, а саме: процес навчання та його принципи, різноманітні дидактичні форми навчання, методичне навчання, а також контроль та оцінювання знань учнів. Молоді вчителі винесли для себе такий урок: що складання конспекту – це водночас робота вчителя, письменника, науковця, актора, музиканта, психолога та філософа. Але найголовніше – це любов до своєї професії, а особливо до дітей.

Найціннішим було відвідування уроків досвідчених майстрів педагогічної професії, а саме вчителів-предметників Микільської ЗШ. Це не тільки спостерігання за уроком, а й перейняття досвіду, різних методів та прийомів. Учителі поділилися "родзинкою" гарних уроків. На ці особливості не можливо було не звернути увагу, тому що уроки захопили всіх присутніх, навіть захотілося знову стати учнем та підняти руку. Після перегляду уроку відбувся його аналіз, де не тільки вчитель-наставник розповідав про проведений урок, а й молоді спеціалісти ділилися своїми враженнями та висловлювали з цього приводу свою думку.

Кожен молодий спеціаліст відкрив для себе істину, що найперша таємниця творчості вчителя – у конспекті уроку, точніше у підготовці до нього, неповторного, єдиного, як прожите життя, як неповторне свято єднання вчительської душі з душами вихованців.

/Files/images/IMG_4530.JPG

Після перегляду уроків усі учасники круглого столу не могли передати свої враження та емоції від побаченого, настільки це їх надихнуло. Але робота продовжувалася і наступним, не менш важливим, було питання реалізації виховної мети на уроках. Ірина Геннадіївна Маховська детально розповіла класифікації та шляхи реалізації даної теми.

Ось повільно й перешли ми до практичної частини заняття. Тут були задіяні всі учасники, яких поділили на дві команди гуманітарного циклу та природничо-математичного. Олена Станіславівна Дьякова спочатку розповіла конструкцію уроку за метою, дидактичними завданнями та змістом навчального матеріалу. Кожен мав змогу схематично скласти урок, вказуючи його тип та що є доцільним у його використанні. А після цього розпочалося найцікавіше, раніше поділені на групи учасники, отримали завдання скласти схему уроку: гуманітарії – урок узагальнення вивченого матеріалу; природничо-математичний цикл - комбінований урок. Із завдання дві команди впоралися дуже швидко, цим вразивши президію засідання. І це було не лише швидке конструювання, а ще й правильне та доцільне.

/Files/images/IMG_4527.JPG

А найулюбленішим і останнім етапом був психолого-педагогічний тренінг. Який проводила Кудінова Г. І., яка заряджала всіх позитивом та гарними емоціями, найяскравіша особистість, щира та сонячна. Таким був і тренінг. Саме з цього моменту всі стали дітьми, залишили "серйозність" і відпочивали та насолоджувалися різноманітними завданнями. Спочатку написали на листках паперу те, що заважає жити та працювати та викинули їх у корзину для сміття, цим очистилися від негативних емоцій. "Дерево очікувань" – мало багато листочків із бажаннями учасників. Так ось вони всі справдилися, молоді спеціалісти взяли їх із собою у "кошик" і будуть використовувати у подальшій роботі та житті. Хвилинка релаксу під спів птахів, ароматизовані свічки, ось що необхідно робити кожного дня. Після такого всі негативні емоції та спогади зникнуть умить.

Найголовніше - це всі здружилися, почали обмінюватися номерами телефонів. Уже наступного дня не могли дочекатися розмови один із одним. Ми стали невеличкою педагогічною родиною. І це люди, які тебе підтримають, порадять і просто вислухають. А ще, що є не менш важливим, поділяться досвідом із педагогічних питань.

Цей день закарбувався в серці кожного учасника засідання школи молодого вчителя.

Висновок - аксіома.

Без творчого вчителя

не може бути

ні нової школи,

ні нового суспільства,

ні вільної України.

О. Захаренко

Хай щасливим і світлим буде кожен ваш день.

З роси вам і води!

Учитель української мови та літератури

Подорожненської ЗШ І-ІІІ ступенів

Полтавець Ніна Андріївна

Кiлькiсть переглядiв: 182

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.